Pierwszy tydzień konkursu za nami
Konkurs na zmianę zasad gry do Enemy Flag trwa. Pierwszy tydzień już za nami. Niestety nadesłana została tylko jedna propozycja. Na szczęście dla jej autora, nagroda przypada mu niejako walkowerem ;). Gratuluje. Poniżej wspomniana propozycja, jak się Wam podoba?
Proponuję dodać „pułapki” – niewidoczne pola u przeciwnika, które „uwidaczniają się”, dopiero, gdy się na nie wejdzie (zaatakuje pole przeciwnika). Budowałoby się je analogicznie do innych budowli, ale gdy przeciwnik wszedłby na taki pole, to np. kończyłaby mu się automatycznie runda.
Komentarze
Fajneee :)
Nie mogę się doczekać nowej wersji.
Zapraszam w takim razie też do konkursu: http://www.enemyflag.net/2012/11/zaproponuj-zmiane-do-zasad-enemy-flag-zgarnij-nagrode/ :)
Propozycja fajna, ale należałoby ją nieco zbalansować. Wiadomo, że taka pułapka nie może kosztować, no nie wiem, 4 pa, bo byłaby dużo lepsza od drewnianego muru, a późniejszej fazie gry także od kamiennego. No i umiejętnie postawiona pułapka (albo i niekoniecznie, jeśli wojujemy się w wąskim przejściu) całkowicie by zniszczyła rozgrywkę, bo gdybyśmy weszli w nią przy pierwszym ataku, to nie dość, że automatycznie by się skończyła tura, to jeszcze byśmy stracili PA, tym więcej, im większy mamy przyrost.
Ponadto, nie wyobrażam sobie gry z takim narzędziem na mapach typu (4) Forest, gdzie mutli wjazdy są na porządku dziennym (1 „głupia” pułapka ratuje wjazd za 200 pa)
Rozwinąłbym to nieco w innym kierunku, albo typowo na wczesną fazę gry, albo na późniejszą. Taka pułapka mogłaby być super tania (ale bez przesady, rzecz jasna) i zabierać extra punkt akcji, lub też na późniejszą fazę gry, kosztować super dużo, budowa takiej pułapki zajmowałaby kilka tur (co z kolei zrujnowałoby obecny system budowy – a i w tym momencie wpadłem na pomysł) i odejmowałaby 50% aktualnych punktów akcji przeciwnika, czy coś w ten deseń.
Pozdrawiam
Tam autor pomysłu chyba nigdzie nie wspomina o tym aby PA miały przepadać, bo w tym wypadku faktycznie było by to nazbyt dziwne, a zwłaszcza w późniejszych fazach gry.
Nie nie, źle mnie zrozumiałeś.
Jeśli mamy 12/12 PA, to w przypadku gdybyśmy zaatakowali już w pierwszej turze pułapkę, to wtedy tracimy turę z wynikiem 10/12 PA.
Wtedy, zamiast otrzymać ich 8 (lub więcej wraz z większym przyrostem), dostaniemy jedynie 2, gdyż nie możemy przekroczyć limitu.
Ok, teraz łapię :) Ale to o czym mówisz to i tak tylko w pierwszych turach gry i pod warunkiem że zaraz na dzień dobry wpadniemy w pułapkę.