Nowa propozycja na nowy weekend
Konkurs na propozycję zmiany do zasad Enemy Flag trwa. W tym tygodniu ponownie tylko jeden nowy pomysł, który oczywiście zostaje w tym wypadku nagrodzony.
Obecnie (szczególnie na mapach losowych, RMG jeśli dobrze pamiętam) mając jedną kopalnie do przodu często ma większą przewagę. Zbudowanie ratusza nawet 3, 4 tury przed przeciwnikiem ma ogromne znaczenie; dodatkowe punkty akcji, które się pomnożą wraz z przyszłymi ratuszami, a przewaga nawet jednego ma krytyczny wpływ na przebieg walki.
Moim pomysłem jest wydłużenie budowy ratuszów do 3 tur, a każdy następny wydłużony o jedną turę. Co prawda szybsza budowa w ostateczności i tak będzie skutkować wyższym przyrostem PA, lecz nie będzie to krytyczne już od razu, a wtedy nawet odstając z pieniędzmi/doświadczeniem będzie można nadgonić przeciwnika. Można to ponadto urozmaicić o kilka rzeczy
– Uniemożliwienie budowania ratuszy obok siebie (obecnie mamy miasto składające się z ratuszy miasta), wymagane minimum 2 kratki odstępu (tu może być problem w mapach typu Forest.
– Ratusz musi dotykać minimum 2 baraków by móc go postawić.
– Informacja o tym, że przeciwnik zbudował ratusz.
Komentarze
Pomysł kiepski – za bardzo utrudni rozgrywkę. Zaowocuje to tym, że w późniejszej fazie gry ratusze będą praktycznie budowane na granicach lub w ogóle.
Ja uzależniłbym po prostu ilość ratów od % posiadanego terytorium. Np. 1 rat co 4-5%, i po 40% możliwość nieograniczona.
Jak kopalnie są takim problemem, można by wprowadzić ograniczenie polegające na tym, że do 10-20 tury można mieć tylko 1.
Wg mnie to najlepiej zlikwidować źródło problemu, czyli lepszy algorytm rozmieszczania kopalń na RMG ;)
I właśnie w tym rzecz – W konkursie nie chodzi o to, by wymyślić coś idealnego, a o to, by wpaść na koncepcję. Trzeba zwrócić uwagę na braki i/lub możliwości rozwinięcia gry, by następnie dojść do miejsca, w którym pomysł przekształci się w coś nieco lepszego z pomocą innych graczy (i oczywiście M@stera). ;]