Quo vadis Enemy Flag?
Ostatnimi czasy dostaję sporo pytań odnośnie przyszłości gry, czy dalej ją rozwijam, czy ktoś gra, czy dodam coś nowego, czy napiszę wersję na Androida, iOSa, Nokię 3310, Game Boya, kuchenkę mikrofalową… Aby nie roztaczać przed każdą zainteresowaną osobą wizji przyszłości EFa, postaram się odpowiedzieć na te i inny pytania z tym związane.
Zacznijmy zatem od początku, czy gra jest rozwijana? I tak i nie. Jest rozwijana ale w dość ograniczonym zakresie, nad czym osobiście również ubolewam. Przyczyną tego stanu jest już bardzo stary, i nie najlepszej jakości, kod źródłowy gry. Pierwszy Enemy Flag powstał grubo ponad 10 lat temu, w początkach mojej programistycznej przygody, i co za tym idzie raczkujących umiejętności. Druga kwestia to język w jakim została napisana gra – Delphi, w środowisku Turbo Delphi Explorer. Na chwilę obecną sama kompilacja kodu sprawia problem gdyż wiąże się z instalacją bardzo starego oprogramowania i bibliotek powiązanych. Wygląda to tak jak problemy z uruchomieniem starej gry na nowym sprzęcie – pewnie nie jeden z Was spotkał się z czymś takim.
Z powyższego stanu rzeczy wynika to, iż aby móc w sensowny sposób rozwijać EFa, należało by doprowadzić kod do stanu używalności. Wymaga to nakładów zbliżonych (jak nie większych) do napisania całości od początku. Czy to nastąpi? Nie wiem. Bardzo bym chciał, gdyż mam sporo niezrealizowanych pomysłów (z pro botem na czele), nie mniej nie dysponuję aż taką ilością czasu na chwilę obecną. Chyba że czyta to jakiś rekruter, filantrop, finansowy samobójca chcący wesprzeć projekt, wówczas zapraszam do kontaktu.
Idźmy dalej, czy będzie wersja na Androida? Nie i tak. Nie będzie wersji dedykowanej, nie mniej jeśli miałbym konstruować grę od nowa to na 99% działała by w przeglądarce i była niezależna od systemu operacyjnego.
Czy mogę jakoś pomóc? Na chwilę obecną jedyna opcja to promocja na forach lub serwisach związanych z grami – przyznam że mam z tym ogromny problem. Niedługo być może pojawi się bardziej bezpośrednia ścieżka wniesienia wkładu w grę.
Mam nadzieję że rozwiałem większość pytań odnośnie bliższej i dalszej przyszłości gry. Jeśli macie jeszcze jakieś pytania, na wszystkie chętnie odpowiem :)
Komentarze
Według mnie gra już nie jest tak atrakcyjna jak wiele lat temu, ponieważ w takie gry teraz gra się na komórkach lub w przeglądarce. Więc myślę, że dobrym pomysłem jest zebrać kilku zapalonych graczy będących programistami i stworzyć grupę, która będzie tworzyć aplikację webową.
Możliwym rozwiązaniem jest otworzyć źródła i dać projektowi żyć własnym życiem i właśnie może w ten sposób wersja www dość szybko powstać.
Otwarcie możliwości finansowania, jakiś crowdfounding (choć myślę, że to akurat może nie wypalić).
Ważne jest, że idea sprawdziła się na komputerach i masz dopracowane mechaniki, bo dzięki temu przeniesienie na inną platformę będzie bardzo ułatwione i prawdopodobnie opłacalne.
Jeżeli chodzi o brak ludzi do pracy, to spotkałem się z takim rozwiązaniem, że ustala się pulę udziałów w projekcie, które będą rozdzielane uczciwie między pracujących w projekcie na podstawie ich udziału wniesionego w projekt. Godzina pracy programisty wyznaczana jest na ileś jednostek, godzina marketingowca na ileś jednostek i to wszystko motywuje do większego zaangażowania w projekt, ponieważ dzięki zaangażowaniu zyskujemy większy procent udziału w projekcie.
Taka propozycja :) i niech się rozwija projekt :)
Ten open source to może nie najgorszy pomysł, ale ciężko jest tak udostępnić coś, w co włożyło się dużo pracy. No i ten język.
Co do promocji, to naszła mnie taka myśl, że lubiłem przesiadywać w enemy flag, bo oprócz wciągającej rozgrywki, była też super społeczność. Pytanie jak przyciągnąć nowych graczy? Chyba potrzeba by czegoś nowego. Chciałbym, żeby się udało. :)
Szczerze mówiąc to większym problemem jest wstyd za jakość kodu a niżeli sam fakt jego otwarcia :)
Jak coś to raczej nowy projekt powinien być open source, a nie ten stary. Przypuszczam, że mało kto chciałby teraz w delphi grzebać, a przy nowym projekcie z pewnością ktoś by pomógł ;-)
A ja chciałem wszystkich pozdrowić, fajna gra dobrze się kiedyś naparzało.
prawda, sam czekam na remake i co parę miesięcy sprawdzam czy coś rusza w tym kierunku
Hej, przyznaję że również wiele czasu spędziłem grając w Enemy Flag. Jeżeli pojawiłaby się wola odtworzenia projektu w jakiejś nowej technologii jako open source z chęcią dorzucę parę kontrybucji od siebie :)
Kozak, że strona ciągle działa. Nie wiem czemu raz na rok sobie przypominam o tej gierce. Dobre rundy się rozgrywało. Kto w 2020? xd
U mnie to samo, raz na jakiś czas sobie przypomnę o gierce, grało się, najwięcej w 2011 :D
Regarding everything that has been said, I have been working on a web (JavaScript) version of the game that could be run on browsers, mobiles, desktops or other devices. If you would like to know more, please contact me or reply to this message.
With that I would like to say, that I’d like it to be open source, and I’ve already rewritten and made a playable version practically identical to the original in JavaScript
Paul chopie, zrobiłeś to?
Parafrazując znane słowa: jeszcze Enemy Flag nie zginęło, kiedy My żyjemy. Właśnie zainstalowałem po 11 latach od ostatniego grania. Szkoda, że tryb multi umarł. Pozdrawiam.
Pare lat minęło, kiedy ta wersja na telefon? Czekamy …
Hej, pracuję nad klonem gry. Postępy można zobaczyć pod adresem https://wenta.github.io/rapid-dominance/
Jeżeli ktoś jest zainteresowany rozwijaniem projektu zapraszam na https://github.com/wenta/rapid-dominance Mile widziane uwagi, pomysły, zgłoszone błędy.